woensdag 12 maart 2008

overweldigend

overweldigd.. pff wat een woord maar in dit geval wel heel bruikbaar. het klinkt mij zo verschrikkelijk christelijk cliche in de oren. Zat even te kijken in het woordenboek wat betekent het nou precies. Daar staat "in overstelpende mate, te machtig worden" En ja er zijn van die momenten dat je overweldigd word door bepaalde gedachten, gebeurtenissen of een bepaald besef. Vanavond tijdens het bidden na de bijbelstudie werd ik overweldigd door het besef dat God op dat moment bij ons was, heel dichtbij. Het raakte me echt diep. Op het moment zelf kon ik er niet veel mee, kon het niet onder woorden brengen of wat dan ook, kon God er alleen maar voor danken met simpele woorden. Maar er gebeurde wat van binnen!! Geweldig.
De laatste tijd zijn er vaker momenten dat God me echt laat zien dat Hij nu echt altijd bij me is, maar ook dat Hij altijd bij me geweest is. Op de momenten dat ik het gevoel had dat ik helemaal alleen was met mijn verdriet, boosheid enz.. was Hij erbij en niet alleen erbij aanwezig, maar er ook echt bij betrokken... Hij voelde met me mee enz. Hij heeft me nooit alleen gelaten, maar ik heb Hem op sommige momenten niet toe gelaten. En toch was Hij erbij, en beleefde Hij het met mij samen... In theorie wist ik dat allemaal wel, maar het begint van mijn hoofd naar mijn hart te zakken. En jah... vanavond ben ik overweldigd door dit besef, het maakt me stil en ik kan er alleen maar dankbaar van worden..... Dankbaar dat Hij dit aan mij duidelijk wil maken..

3 opmerkingen:

geheelanders zei

Wow, marlies, dat is echt mooi! Ik ken de momenten en ze zijn inderdaad echt bijzonder. Gaaf.
Ralph

Anoniem zei

Lieve Schat, koester die momenten en houd ze in herinnering als er momenten zijn dat je het niet zo ervaart. Hij is er ALTIJD !!!!!!!!

Liefs Mama

Anoniem zei

Vind je tof :)

Liefs, knuffels en zegen,
Janneke