woensdag 6 februari 2008

lucas 10: 19

Al een tijdje komt er in de kerk, bij gesprekken, op het jeugdalphaweekend naar voren dat we iets moeten gaan doen.. Wanneer gaan we nou eens doen wat er allemaal in de bijbel staat. Wanneer gaan we nou eens toepassen wat we leren... Ik heb besloten dat ik dat wil, ik wil God niet alleen herinneren aan Zijn BELOFTEN, ik wil niet dat de Here God alleen aan de gebieden van mijn leven mag werken waarvan ik dat wil, ik wil niet alleen maar PRATEN over wat God allemaal kan en door ons heen wil doen enzenz... Nee, ik wil ook in Zijn voetstappen gaan lopen... Ik wil dat gaan doen wat Hij van me vraagt. Ik wil niet blijven hangen in de theorie.. Nee, ik wil Hem volgen...

Zo zat ik met een vriendin te praten en kwam de tekst uit lucas 10: 19 naar voren. Daar staat:
"Bedenk wel, ik heb jullie de macht gegeven om slangen en schorpioenen te vertrappen en om de kracht van de vijand te breken, zodat niets jullie kan schaden..."
Mooie belofte.. JA klopt.. Maar daar moet het niet bij blijven...Het word tijd dat ik wat ga doen wat ik aan kennis heb.... Het is echt mijn verlangen om de dingen toe te gaan passen, in beweging te komen.. Niet op eigen kracht (dan komt er niks van terecht namelijk), maar staand op Zijn beloften!!!!!! En alleen om Hem de eer te geven die Hij verdiend, en Hem groot te maken!!!

Geen opmerkingen: