vrijdag 1 februari 2008

leren.....

Vanochtend lag ik in mijn bijbel te lezen en las ik deze tekst: Daarom zeg ik jullie: alles waarom jullie bidden en vragen, geloof dat je het al ontvangen hebt, en je zult het krijgen.

Afgelopen zondag op de jeugd hebben we het ook over bidden gehad en ik kwam erachter dat ik hier nog veel in kan leren. Geloven dat je het al ontvangen hebt is lastig blijkt. Als snel is er een stukje twijfel, maar het is een opdracht. Vanochtend nam ik me voor: ik ga het gewoon aan God vragen of Hij mij dat stukje vertrouwen wil geven.
Een half uurtje later ging ik mijn mail kijken en las ik het stukje tekst uit de bijbel wat ik elke dag in mijn mailbox krijg en raad eens weer een tekst over bidden:
Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen.
Dit was natuurlijk een mooi vervolg en ik bad of God me wilde leren hoe ik moest bidden. (meteen besefte ik dat God het me natuurlijk wel wil leren dus dat dat een beetje nutteloze vraag was) dus ik bedankte Hem dat Hij me ging leren hoe ik mocht bidden!!
OP dat moment kwam er een mailtje binnen van een vriendinnetje van mij dat in Brazilie zit. Daarin stond de tekst uit Lucas 18 waarin de Here Jezus een gelijkenis verteld over de noodzaak om altijd te bidden en niet op te geven…

Als ik me niet vergis.. is de Here God me iets aan het leren…. :D:D

Geen opmerkingen: