vrijdag 26 december 2008

kerst kerst kerst

Eigenlijk vind ik het suf om iets te bloggen over kerst… Is daar niet alles al over gezegd? Is het niet een beetje uitgekauwd?
Afgelopen weken is me heel vaak gevraagd wat kerst voor mij betekent. En eerlijk gezegd, doet kerst me niet zoveel.
Ik vind het tof dat we terugdenken aan het feit dat de Here Jezus geboren is, maar ik heb elke dag contact met Hem… Het is net of het een stap terug is… Hij heeft Zijn leven al gegeven en is ook weer opgestaan, we mogen nu een relatie met Hem hebben en contact…
En dan denken we terug aan dat Hij geboren werd… Ik weet het niet, ik kan er niet zoveel mee.
Wel vind ik de sfeer er omheen wel wat hebben, kerstbomen, lichtjes in het donker enz.
Maar ook dit jaar hebben we weer kerst gevierd in de kerk met mensen die het wat minder ruim hebben in woerden. Die om wat voor reden dan ook niet echt de mogelijkheden hadden om überhaupt iets lekkers op tafel te zetten, of die alleen waren o.i.d.
Dan zie ik wel echt het mooie stuk van kerst, het samen zijn… de mogelijkheden om wat voor elkaar te doen. Wildvreemden die met elkaar in gesprek raken, puur omdat er de ruimte voor is.
Een aantal kinderen die me herkenden van vorig jaar waarvan 1 zei: Je bent er weer, echt gezellig!!! Gaan we twister doen???
Op het moment dat dat gezegd werd voelde ik al bijna de spierpijn weer die ik vorig jaar gehad had, maar toch.. deze kinderen hebben het naar hun zin gehad, ze hebben een fijne avond gehad vorig jaar. En nu komen ze terug… ze hebben echt een kerstFEESTJE gehad vorig jaar.. En dat gun je ze tch ook echt. We kunnen iets voor elkaar doen. ( maar goed dat kan natuurlijk ook door het jaar heen?!)
Wat betekent kerst voor mij? Weer een nieuw moment om mensen en kinderen te kunnen laten zien dat ze het waard zijn om aandacht te krijgen (zonder dat ze daar iets voor hoeven te doen, betalen enz) en om gewoon een avond verwend te worden.

1 opmerking:

Erik van der Eijk zei

Ik doe het maar even op de hyves manier: RESPECT!