donderdag 27 november 2008

seizoenen van groei

gisteren las ik een stukje uit het boek mijn geliefde kind.. Het omschreef zo duidelijk het proces waar ik (en velen met mij denk ik) door heen ga...Het is geschreven vanuit een stukje Vaderliefde van God naar ons...het staat mij vaak een beetje tegen als mensen maar invullen hoe God naar ons kijkt en wat Hij denkt (zonder dat echt bijbels te verantwoorden ofzo :D) maar ik heb GEMERKT dat God echt op deze manier naar mijn proces kijkt alleen kan ik de woorden er niet aan geven.. vandaar dat ik toch dit stukje hier graag neer wil zetten...

"je hebt jezelf dikwijls veroordeeld, omdat je niet constant leefde in de volle stroom van mijn openbaring. Ik heb je worsteling gezien. Ik heb geprobeerd je te troosten, maar je vond het moeilijk mijn woorden van waarheid te ontvangen.

Als je eenmaal het allerbeste geproefd hebt, neem je met niets minder genoegen, nietwaar? Maar ik geef je deze belofte kind. Je zult soortgelijke tijden ervaren. In je leven zul je tijden van uitzonderlijke zegening ervaren. Wees niet teleurgesteld, dat je niet in staat bent voortdurend op de top van de berg te leven

Mijn geliefde kind, vind je het moeilijk om te onvangen? Je begrijpt toch wel dat ik je de hele tijd gebruik, en niet alleen maar als je uitzonderlijke zegening ervaart. De andere momenten bemoedigen je om mij te zoeken en te bidden voor opwekking. Je zou graag een hemel op aarde willen hebben, is het niet?

Weet je nog wat Jezus zei? Elke tak die vrucht draagt, zal gesnoeid moeten worden om nog veel meer vrucht te dragen. Jij kent die glorieuze momenten met veel vrucht, gevolgd door een tijd van snoeien, waarin ik de zelfzuchtige dingen als trots, verkeerde motivaties en ongehoorzaamheid aanpak. Daarna volgen periodes van groei, die leiden tot seizoenen van verdere vruchtbaarheid en zegen. Het is een voortdurende cyclus.

Het feit dat ik jou door seizoenen leid van snoeien, is het bewijs dat ik van je houd en dat je al vrucht draagt. Toch heb ik je horen klagen: Oh Heer ik draag niet meer zoveel vrucht als vroeger. Maar natuurlij is dat zo, mijn geliefd dwaas kind. Hoe zou jij vrucht kunnen dragen in het snoeiseizoen?

je moet buigen voor Mijn wijsheid, niet war? Weet je nog, dat Jezus heel wat volbracht heeft in drie jaar. Sta Mij toe jou te snoeien op een wijze zoals alleen ik die het beste ken. Dan zal meer van mijn glorie door jouw leven heen stralen. Dan zul je meer vrucht dragen dan in het verleden. Ik heb goede werken voorbereid, waarin jij mag wandelen."

Geen opmerkingen: