dinsdag 27 januari 2009

15+ weekend Parousia





ik wilde zo graag iets schrijven over het afgelopen weekend dat we weg zijn geweest met de 15+. Maar ik zit nu al een halfuur en ik kan gewoon niet op papier krijgen hoe het nou echt was, wat er gebeurd is en hoe groot God is.

We zouden het onderwerp seksualiteit en relaties behandelen. Een lastig, maar vooral ook een kwetsbaar onderwerp. We hebben als team vantevoren ook heel duidelijk gebeden om openheid, vertrouwen en dat mensen echt dingen open zouden durven gooien.

Ik kan niet precies gaan omschrijven wat er allemaal gebeurd is, het was zo veel, zo bijzonder maar een aantal kernwoorden:

Maskers werden afgezet, er werd gehuild en hard gelachen, God werd groot gemaakt, jongeren dansten voor God, God liet zo duidelijk Zijn liefde zien, God liet alles wat gezegd werd en gebeurde perfect op elkaar aansluiten, mensen waren open, mensen vertelden hun pijn en verdriet wat ze nog nooit verteld hadden, God gaf de leiding wijsheid en rust om er mee om te gaan, leiding mochten met tieners bidden, tieners baden met tieners, tieners baden voor de leiding, jongeren gaven getuigenissen, er werden keuzes gemaakt...

en dit is nog maar een kleine impressie. GOd is aan het werk met deze gasten (en met de leiding). En Hij wil verder gaan. Er zijn heel veel dingen opengebroken en die veiligheid was er, maar daar moet het niet bij blijven.. Het moet verder.. Soms kunnen wij als team en als jeugd er zijn, soms is het handig om professionele hulp aan te bieden.

Heer, ga verder met deze jongeren en zegen ons als team met wijsheid hoe hier mee om te gaan!!!!

Dank U voor alles....

1 opmerking:

Elsbeth zei

Ja!. Wauw:)

Ik zit nu met rillingen over me lichaam en tranen in mn ogen!:)
Het was echt mooi!

Heel mooi verwoord ook!:)

GOD IS ZO GROOT!:D
ONEINDIG GROOT!:D

Marlies ik vind je een kanjer!.
En ik wil je ook nog eens echt bedanken!.

Straks in brazil, God gaat met je mee, en hij zal er altijd zijn!
Laat Hem in je pijn en in je gemis;) en het gaat helemaal goed komen!.:D

*Knuf!*